06 / 05 / 2016

00:33

Prioriteringar

"Prioriteringskompetens" som ett alternativ till eller kanske underrubrik inom paraplybegreppet "Didaktisk Handlingskompetens"

Är det kanske detta som är essensen i läraryrket: att kunna navigera sig inom ramen för en arbetsdag eller varför inte dygnets 24 timmar och sortera vad som är mest relevant just nu, och handla därifrån. Prioritera.

Om jag, som idag, undervisar en grupp och en i gruppen helt plötsligt väljer att avvika, hamnar jag i ett slags Moment 22. Det spelar ingen roll vad jag gör, det kommer bli fel åt något håll. Uppmärksammar jag och ger tid åt den enskilde, faller gruppens fokus, fortsätter jag med gruppen tappar jag helt den enskilde.... Hur......gör......man??? Hur prioritera?


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

IDAG

  • Dansfilm - i-Movie. "Kameran som koreografisk assistent"  
  • Dansa själv - ta fram musik - ta fram kvalitéer
  • Kostymmöte - Slutproduktion
  • ES 1? 
  • Bolla idéer kring efter Esmeraldas solo "Quasimes solo - Frollo - Duett" 
  • Dans-med-trasa. Från städning - in i rörelse. 
  • Musik: Zoe Keating . dramaturgiskt berättande
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::







0 kommentarer